Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dawidsc
    Classic
    • 2012
    • 21

    jak sie zagrzeje tez tak pracuje??

    Komentarz

    • jamesbondzio
      L&K
      • 2009
      • 1174
      • Octavia III (5E3)
      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

      ukcik, u mnie sie tez skrzynia wysypała (zeżarło 4 bieg) tylko ze nie wymieniali jednego trybu ale całą skrzynie! przyszła nowa zalana "plug&play" od tej pory miodzio!
      stara była tak przemielona i zniszczona że wymiana 1 trybu nic by nie dała, (łozyska zniszczone)

      a co do terkotania ...ludzie panike sieją ;-)
      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

      Komentarz

      • czto
        Rider
        • 2010
        • 546
        • Octavia III (5E3)
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez jamesbondzio
        a co do terkotania ...ludzie panike sieją ;-)
        2004 Renault Thalia 1.4 RT,
        2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
        2009 Renault Clio MTV 1.4
        2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
        2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

        Komentarz

        • zbigniew147
          Rider
          • 2008
          • 482

          Zamieszczone przez jamesbondzio
          a co do terkotania ...ludzie panike sieją ;-)
          Dziś właśnie odebrałem auto z ASO i przy okazji wymiany płynu hamulcowego kazałem im sprawdzić terkotanie - mój przebieg 36kkm.
          Odpalali przy mrozie -12 i zaterkotało tak jak u wszystkich i nic u mnie robić nie będą.
          Chyba sobie dam spokuj i będę lał paliwo i jeździł dalej bezstresowo.

          Jak pojechałem po odbiór pracownik ASO odpalił mi dwie Octawie i jednego Yeti z 1.4 TSI, które stały na placu i czekały na odbiór i odpaliły dokładnie jak moja ze stycznia 2010.
          Dla swojego uspokojenia zadzwoniłem do kumpla, który pracował jeszcze do niedawna w Skodzie na serwisie i mówił, że mieli jeden przypadek, że wymienili cały rozrząd, nastawnik, wariator i silnik jak "terkotał" tak "terkocze" - przebieg około 28kkm.
          Tak więc ja luzuje i odpuszczam.
          Być może u niektórych na forum zachowania silnika są bardziej niepokojące niż u mnie i być może jest to efekt mniejszego lub większego przypadku a nie seryjnej wady - tak jak padnięta turbina u jednego z naszych forumowiczów.

          Swoją drogą moje pierwsze auto to było punto I z silnikiem 1,1 które silnik był dziełem projektantów Porshe. Pamiętam, że tamten silnik miał hydrauliczne popychacze zaworów jak nasze 1,4 TSI i pamiętam jak dziś że za każdym razem jak odpalałem go - nawet latem - a silnik był zimny to zawory grały głośniej niż teraz to można zaobserwować w naszym motorach.

          Ten nasz motor zawsze będzie terkotał przez to że zawory maja hydrauliczne popychacze a sterowanie napinaczem rozrządu też jest hydrauliczne a hydraulika ma to dov siebie że po długim czasie spoczynku "gubi ciśnienie" i potrzebuje chwili aby cisnienie oleju wruciło do stanu normalnej pracy.
          Tak więc myśle podobnie jak "jamesbondzio" że ludzie sieją panikę i daremnie biją pianę łącznie z telewizja i gazetami.

          I tak sobie myślę że najważniejsze to dbać o olej i lać jaknajdłużej pełny syntetyk gdyż ma najwyższą lepkość przec co spływa wolniej niż półsyntetyk czy minerał.

          Komentarz

          • jamesbondzio
            L&K
            • 2009
            • 1174
            • Octavia III (5E3)
            • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

            zbigniew147,
            Dokładnie tak.
            Ci co mieli wymiany zapomnieli wspomnieć ze przy okazji (a może tego nie wiedzą) wymienili im olej i mają teraz gęstego Castrola.
            I owszem może teraz terkotania nie ma ale wystarczy poczekać jak się olej zestarzeje .... I koszmar wróci.
            W fabiach 1.2 tez często łańcuszek przeskakuje ale głównie dlatego ze oleju brak albo za mało..
            kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

            teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

            Komentarz

            • Langusta
              RS
              • 2010
              • 1864
              • Seat

              Zamieszczone przez jamesbondzio
              zbigniew147,
              Dokładnie tak.
              Ci co mieli wymiany zapomnieli wspomnieć ze przy okazji (a może tego nie wiedzą) wymienili im olej i mają teraz gęstego Castrola.
              I owszem może teraz terkotania nie ma ale wystarczy poczekać jak się olej zestarzeje .... I koszmar wróci.
              W fabiach 1.2 tez często łańcuszek przeskakuje ale głównie dlatego ze oleju brak albo za mało..
              W moim przypadku mam wymieniony łańcuszek + napinacz, ale olej pozostał stary :!: czyli oleju nie wymieniało ASO :roll:
              Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

              Komentarz

              • zbigniew147
                Rider
                • 2008
                • 482

                Langusta
                A teraz na tych mrozach po wymianie w twoimk aucie różnica w odpalaniu jest duża czy raczej niewielka względnie ciężko zauważalna?

                Komentarz

                • Langusta
                  RS
                  • 2010
                  • 1864
                  • Seat

                  Zamieszczone przez zbigniew147
                  Langusta
                  A teraz na tych mrozach po wymianie w twoimk aucie różnica w odpalaniu jest duża czy raczej niewielka względnie ciężko zauważalna?
                  zbigniew147 :wink: no właśnie jest dużo lepiej, zapala ciszej i silnik pracuje bardziej przyjemniej dla ucha, takie mam odczucia. Najważniejsze że znikło nieprzyjemne metaliczne terkotanie przy odpalaniu auta. :diabelski_usmiech
                  Pozdrawiam Zbigniew // OI FL __ OII FL // SIMPLY CLEVER

                  Komentarz

                  • zbigniew147
                    Rider
                    • 2008
                    • 482

                    Zamieszczone przez Langusta
                    Zamieszczone przez zbigniew147
                    Langusta
                    A teraz na tych mrozach po wymianie w twoimk aucie różnica w odpalaniu jest duża czy raczej niewielka względnie ciężko zauważalna?
                    zbigniew147 :wink: no właśnie jest dużo lepiej, zapala ciszej i silnik pracuje bardziej przyjemniej dla ucha, takie mam odczucia. Najważniejsze że znikło nieprzyjemne metaliczne terkotanie przy odpalaniu auta. :diabelski_usmiech
                    hmm, no to cały mój wywód można sobie wsadzić w ...

                    Komentarz

                    • czto
                      Rider
                      • 2010
                      • 546
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Mój szkodnik odmówił posłuszeństwa, padł aku. Przy okazji zgłosiłem jeszcze raz zimny rozruch. Za trzecim razem okazuje się, że jednak nastawnik jest do wymiany! Nastawnik zamówiony (podobno), ale fachury chcą jeszcze sprawdzić łańcuch. K... trzy podejścia! Tak jakbym nie miał co robić tylko bujać się w serwisach. Okazało się, że trafiłem na inną zmianę, jak dwa poprzednie podejścia. Nie mniej, ASO InterAuto Kraków ul. Kocmyrzowska omijam już szerokim łukiem.
                      Możecie mnie dopisać do listy.
                      2004 Renault Thalia 1.4 RT,
                      2008 Citroen Xsara Picasso 1.6 Exclusive- nadal w użyciu
                      2009 Renault Clio MTV 1.4
                      2010 Skoda Octavia IIFl 1.4 TSI Ambiente
                      2016 Skoda Octavia III 1.4 TSI Ambition + Amazing + kilka ficzerów

                      Komentarz

                      • patryk23
                        L&K
                        • 2011
                        • 1105
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        Pytanie myślę pokrewne z waszymi silnikami. A mianowicie czy ktoś może mi odpowiedzieć czy silnik 1.6 BLF ma taki sam wariator jak 1.4 TSI? Z tego co wiem rozrząd maja taki sam ,ale jeżeli jest możliwość sprawdzenia tego po numerkach to byloby super

                        Komentarz

                        • faziolot
                          Classic
                          • 2009
                          • 27

                          Wypowiadając się w temacie wymiany nastawnika i efektów: U mnie - tak jak napisałem kilka stron wcześniej - powodem wymiany był ostry, metaliczny, głośny stukot (Dla zobrazowania - siedząc za kierownicą miałem wrażenie, że coś z silnika zaraz rozp ... maskę) który wystąpił dwukrotnie (przy 26 kkm i 30 kkm). Po drugim razie "namówiłem" ASO na wymianę. Oceniono, że nie było potrzeby wymiany napinacza i łańcucha (znaczy się napinacz działał prawidłowo, a łańcuch nie był rozciągnięty). Mówiąc szczerze - terkot ale nie metaliczny jest dalej, z różnym natężeniem (zależy od tego czy auto stoi dłużej czy nie). Jeśli ponownie zdarzy się, że terkot ten przerodzi się w metaliczny, ostry dźwięk - to ponownie złożę wizytę w ASO.
                          pozdrawiam

                          Komentarz

                          • sebastian1980
                            Classic
                            • 2010
                            • 34

                            Witam!!

                            Zastanawiam się nad kupnem skody octavii 1,4 tsi (122KM), z rocznika 2011, czy nadal w tych autach występuje problem z rozrządem?? Orientujecie się może , czy producent dokonał do tego czasu jakichś poprawek. Chciałbym kupić auto na 6-7 lat (przebiegi jakie będą robione będą dośc małe do 10tys rocznie) i nie chciałbym zaliczyć wtopy. Sorki za być może banalne pytanie, ale jest to istotne dla mnie.

                            Pozdrawiam
                            Sebastian

                            Komentarz

                            • Bili
                              Rider
                              • 2010
                              • 373
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              Tak zostały dokonane poprawki w tych częściach i teoretycznie problem ten już nie powinien dotyczyć nowych aut. Ktoś nawet pisał od kiedy jest dawany ten poprawiony element.
                              Pozdrawiam.
                              Michał

                              Komentarz

                              • zbigniew147
                                Rider
                                • 2008
                                • 482

                                poprawki wprowadzono w modeleach z maja 2010

                                [ Dodano: Sob 18 Lut, 12 16:20 ]
                                3.02.2012 opisałę jak byłem w serwisie i niezakwalifikowali mojego auta do wymiany czegokolwiek związanego z rozrządem i terkotaniem.
                                Z racji że jestem w delegacji żona zajechała wczoraj zostawiła auto - bo mi przewody paliwowe zaczeły chałasować. Zgłosiła przewody i terkotanie przy rozruchu zimnego silnika.
                                No i dziś badała auto inna ekipa niż ostatnio, auto stało przy temp. około +1 ( ostatnio około -10) i zakwalifikowali mi silnik do wymiany przestawnika rozrządu.

                                Żona mówi że auto odpala normalnie - znacznie lepiej niż przy kilkunasto stopniowych mrozach - i odniosła wrażenie że robią to profilaktycznie.

                                Sam już nie wiem co otym myśleć.

                                no kuwa źle mi załozyli uszczelniacz na wale korbowym - olej ciekł i była spora plama olejowa pod autem.
                                "flachowcy"

                                Komentarz

                                • loyd
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2342



                                  Czy to jest normalna praca 1.4 tsi czy powininem się awanturować w ASO, żeby rozrząd wymienili ?

                                  Gwarancja do 25 marca .....

                                  Komentarz

                                  • zbigniew147
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 482

                                    loyd
                                    przecież tobie już coś tam robili? dla mnie to jest traktor niesamowity.
                                    mój jak zakwalifikowali do roboty to ppzy odpalaniu tak nie "terkotał"
                                    ja bym żądał od ASO jakieś reakcji.

                                    Komentarz

                                    • idas
                                      Elegance
                                      • 2006
                                      • 828

                                      Jesli tak pracuje silnik non stop to wal do ASO. Natomiast jesli to jest po odpaleniu zimnego silnika, to bym odpuscil. Auto jezdzi, nic sie nie dzieje, wiec tylko sie cieszyc :-)
                                      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
                                      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

                                      Komentarz

                                      • loyd
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 2342

                                        Mialem wymieniony nastawnik rozrzadu. Na pierwszej stronie tego watku wrzucilem nagranie silnika z przed roku. Porownajcie - jak dla mnie nie ma chyba duzej roznicy ...

                                        Komentarz

                                        • kobar76
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 36

                                          mam tak samo jak loyd, po wymianie nastawinka napinacza i łańcucha, nic sie nie zmieniło, a terkocze na zimnym nawet mocniej i dłużej, silnik dodatkowo jakby stracił swoja żwawość na niskich obrotach, a dzwiek silnika mam taki sam jak u loyd-a , obecny przebieg 45 tys, i juz po gwarancji sie w lutym skończyła i nie wiem co mam robić, ręce opadaja

                                          Komentarz

                                          • iFi
                                            Elegance
                                            • 2012
                                            • 906

                                            Ciężko powiedzieć z nagrania czy pracuje tak samo. Jak dla mnie nie ma w tle dudnienia - to słyszałem na pierwszym nagraniu. Jeśli możesz to nagraj dźwięk pod różnym kątem w stosunku do silnika z lewej i prawej strony. Na pierwszym filmie była duża różnica w nagranym dźwięku w zależności od kąta...

                                            Przyznam, że ten temat z rozrządem zaczyna trochę przytłaczać. Każdy nasłuchuje silniki i zaczyna powoli słyszeć rzeczy na które nie zwrócił by normalnie uwagi. Sam już nie wiem czy popadać w taką paranoję czy nie. Na razie mam 3.5kkm. Na szczęście w moim przypadku zanim skończy się gwarancja będę miał nalatane spokojnie 55-60kkm więc mam nadzieję, że problemy pojawią się szybciej.

                                            Powiedzcie mi tylko jak to jest w samochodach z DSG? Jechałem na jeździe próbnej samochodem z DSG bo akurat taki był z 1.4tsi i tam biegi przy spokojnej jeździe zmieniały się mega szybko. Zauważyłem, że samochód bardzo często przyspiesza z pułapu 1400 - 1500 obr/min. Teoretycznie jest to jazda mocno obciążająca rozrząd. Czy w tych samochodach też pojawiają się takie problemy czy osób z taką konfiguracją jest tak mało, że ciężko powiedzieć o jakimś problemie?

                                            Komentarz

                                            • loyd
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2342

                                              Jak zmieniałeś łańcuch i nastawnik i dalej tak pracuje to znaczy, że jest ok .... Czym się przejmujesz ?

                                              Brak żwawości to subiektywne odczucie (tak sądzę) i kwestia przywzyczajenia (zbliża Ci się przegląd - zmień olej, świece, filtry itp. a silnik odzyska "żwawość").

                                              Zobaczymy co powie ASO w przyszłym tygodniu - ale po Twoim poście raczej powie, że silnik jest ok.

                                              [ Dodano: Sro 07 Mar, 12 07:59 ]
                                              PS - jeden magik z ASO mówił, że te odgłosy to hydrauliczne popychacze czegość tam ...

                                              [ Dodano: Sro 07 Mar, 12 08:00 ]
                                              iFi, Róznica w dzwięku wynika z faktu, że pierwszy filmik nagrywałem Nokią E50 a drugi Samsungiem Galaxy S II HD ....

                                              Komentarz

                                              • iFi
                                                Elegance
                                                • 2012
                                                • 906

                                                Tak sobie teraz pomyślałem. Nagram dźwięk silnika dzisiaj po przyjeździe z pracy. Dystans ~40km więc silnik będzie ładnie nagrzany. Jutro rano (około 5:30) nagram zimny silnik. Zakładam, że przy przebiegu 3.5kkm działa jak należy :P

                                                Będzie można sobie porównać co i jak

                                                Komentarz

                                                • Wojtas_Poznań
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2822

                                                  Zamieszczone przez kobar76
                                                  mam tak samo jak loyd, po wymianie nastawinka napinacza i łańcucha, nic sie nie zmieniło, a terkocze na zimnym nawet mocniej i dłużej, silnik dodatkowo jakby stracił swoja żwawość na niskich obrotach, a dzwiek silnika mam taki sam jak u loyd-a , obecny przebieg 45 tys, i juz po gwarancji sie w lutym skończyła i nie wiem co mam robić, ręce opadaja
                                                  hmm.... jutro jadę na 1-szy przegląd już nawet uprzedziłem że sobie życzę dokładnie sprawdzić cały rozrząd ..... ale w tej sytuacji, jaką tu przedstawia Kolega, to nie wiem czy mam się modlić żeby coś "znaleźli" i wymienili póki jeszcze mam gwarancję, czy lepiej niech nic nie ruszają i niech się dzieje wola boża :diabelski_usmiech w każdym razie dam znać jak było

                                                  Zamieszczone przez iFi
                                                  zanim skończy się gwarancja będę miał nalatane spokojnie 55-60kkm więc mam nadzieję, że problemy pojawią się szybciej.
                                                  ja Tobie Kolego życzę żeby problemy się wcale nie pojawiły :szeroki_usmiech o ile to nie za duża fantazja z mojej strony ops: :diabelski_usmiech
                                                  SPOT Poznań:
                                                  .....
                                                  ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                  Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                  Komentarz

                                                  • iFi
                                                    Elegance
                                                    • 2012
                                                    • 906

                                                    No ja też mam taką nadzieję, że nic nie wyjdzie. Ale czytając wszystkie te tematy - wyostrzam zmysły

                                                    Jednego mi tylko brakuje w tym temacie - jasnej informacji przy jakich przebiegach występują zauważone / potwierdzone przez ASO problemy z rozrządem. To była by ciekawa informacja zebrać to do kupy.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...